Actueel : Relatie voeding en ADHD

Er is nog steeds onvoldoende bewijs dat specifieke voedingsadviezen de symptomen van ADHD kunnen verergeren of verminderen. Dat zegt het Nederlandse RIVM in een nieuw rapport waarin de resultaten van onderzoeken naar voeding en ADHD op een rij zijn gezet.
Een relevant effect van voeding op ADHD kan onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd worden. Er zijn daarvoor te weinig grote en kwalitatief goede studies uitgevoerd.
Er zijn wel aanwijzingen voor een relatie tussen voeding en ADHD, maar aanvullend onderzoek is nodig.


Bron en meer informatie op Gezondheid.be
(3 nov 2011)



go to top