Corona: digitale hulplijnen

Een overzicht van dienstverlening via telefoon, chat of email:

Opvoedingslijn voor vragen rond de opvoeding van je kinderen.

Kind en Gezin lijn voor vragen rond de jongste kinderen en de niet-fysieke dienstverlening van Kind en Gezin.

Tele-onthaal (106) biedt een luisterend oor voor al je vragen.

CAW is telefonisch (0800  13 500) en via chat bereikbaar voor al je vragen rond welzijn.

CLBchat is in deze periode open voor leerlingen en ouders op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag van 14-21 uur. De bezetting chatmedewerkers is met 30 procent opgetrokken. 

1712 is beschikbaar voor vragen over (familiaal) geweld.

Autismechat is de hulplijn voor mensen met autisme en hun omgeving.

Zelfmoord 1813 voor zelfmoordpreventie.

In jouw stad of gemeente heeft het Huis van het Kind vaak ook een aangepaste dienstverlening. Ook de Opvoedingswinkels blijven online, telefonisch of via mail bereikbaar. Je checkt het lokale aanbod en de bereikbaarheid best op voorhand via de website of sociale mediakanalen.

Misschien zorgt de huidige crisis ervoor dat reeds bestaande problemen groter worden, of dat je niet meer bij je vertrouwde hulplijn kan aankloppen. Dan kan online hulp een stap in de juiste richting zijn:

Druglijn voor al je vragen over drank, drugs, pillen, gamen en gokken.

Depressiehulp heeft een online zelfhulptool.

Alcoholhulp heeft een online zelfhulptool.